Klachten en retours

Retours

  1. De koper heeft het recht om zich zonder opgaaf van reden terug te trekken uit de overeenkomst en dient hiertoe een verklaring in. Deze verklaring kan gedurende 14 dagen worden ingediend vanaf de datum dat het product is ontvangen. Het is voldoende als de verklaring van intrekking vóór het verstrijken van de termijn is verstuurd.
  2. Voor zakelijke klanten (klanten die een btw-nummer hebben opgegeven bij de aankoop) zal Soferia een gecorrigeerde factuur opstellen. Retours worden pas geaccepteerd wanneer de koper de gecorrigeerde factuur heeft ondertekend en opgestuurd naar Soferia.
  3. Op dergelijke wijze geretourneerde producten worden alleen aangenomen wanneer ze compleet zijn en het product en zijn accessoires niet beschadigd zijn en geen sporen vertonen van ander gebruik dan controle van het product.
  4. Als er gebruik wordt gemaakt van het recht op terugtrekking, moet het product naar het adres van Soferia worden teruggestuurd.
  5. Bij de retourzending moet een schriftelijke verklaring van terugtrekking worden ingesloten onder vermelding van het rekeningnummer waar het aankoopbedrag op kan worden teruggestort.
  6. Na ontvangst van het product met verklaring van terugtrekking zal onze winkel het product controleren. Als het product voldoet aan de vereisten onder punt 3 van deze paragraaf, zal Soferia het aankoopbedrag binnen 5 dagen restitueren. Restitutie vindt plaats op dezelfde wijze als voor het product betaald is, of op de door de koper in de verklaring vermelde bankrekening. Soferia besluit over de manier van restitutie.
  7. Er kunnen geen stoffen worden geretourneerd die per strekkende meter zijn gekocht.

Klachten

  1. Op ieder product geldt 2 jaar garantie van Soferia.
  2. Als het product in strijd is met de overeenkomst, moet een foto met een schriftelijke omschrijving van de afwijking en de verwachtingen omtrent het afhandelen van de klacht worden opgestuurd naar contact@soferia.com.
  3. De aanspraak op de garantie vervalt als de koper niet binnen twee maanden na het vaststellen van de afwijkingen Soferia hiervan op de hoogte heeft gesteld.
  4. Het is voldoende als het bericht over de afwijking vóór het verstrijken van deze termijn is verstuurd.
  5. Klachten worden zo snel mogelijk in behandeling genomen, uiterlijk binnen 14 dagen na dagtekening.
  6. Als de gegevens of informatie uit de klacht moeten worden aangevuld, zal Soferia de koper verzoeken om aanvulling. De termijn voor het afwikkelen van de klacht zal in dat geval ingaan op de dag dat de klant de ontbrekende informatie heeft aangevuld.
  7. Als de klacht positief wordt afgewikkeld, zal Soferia het product op haar kosten ophalen en repareren of vervangen voor een volwaardig exemplaar.
  8. Als reparatie of vervanging voor een volwaardig exemplaar niet mogelijk is, zal Soferia het aankoopbedrag restitueren of met goedvinden van de klant een ander product uit de winkel aanbieden.
  9. Het gerepareerde product wordt op kosten van Soferia naar de klant verstuurd.
  10. Klachten die later dan twee jaar na realisatie van de bestelling worden ingediend, kunnen niet in behandeling worden genomen.
  11. Als de koper het product niet wil repareren/vervangen maar alleen wil retourneren, gelden de regels onder § 7 van het Reglement (Terugtrekking uit de overeenkomst).
  12. Als het geretourneerde product toch conform de overeenkomst/bestelling blijkt, wordt de klacht niet gehonoreerd. Op verzoek van de klant wordt de hoes teruggestuurd op zijn kosten: 15,50EUR/14GBP/20USD.